Toby Verlouw
Founder & Business Partner
Persoonlijke informatie
Geboortedatum: 31-05-1988
Woonplaats: Loon op Zand
Telefoonnummer: 06 – 30061227
E-mail: toby.verlouw@cleverpartners.nl
Opleidingen
2010 – 2012
Tilburg University
- Master Finance WO
2006 – 2011
Tilburg University
- Bachelor International Business
- Administration WO
Opleidingen
2018: Contracteren met de overheid
2018: Masterclass Business Intelligence
2017: Professionele Adviesvaardigheden
2017: Integraal Vastgoed rekenen
Werkervaring
September 2019- Huidig
Clever Business Partners | Owner
Interim- en adviesopdrachten op het gebied van Finance & Control,
Risk & Compliance en IT.
2017 – 2019
PT Finance | Financial Consultant
Gedetacheerd als interim financial consultant.
2015 – 2017
AAG ‘s-Hertogenbosch | Junior Financial Consultant
- Planning & control activiteiten
- Jaarrekeningtrajecten
- Managementrapportages
- Begrotingstrajecten.
- Bouwen en onderhouden van (reken)modellen.
- Ontwikkeling landelijk format productieverantwoording Wmo
en Jeugdwet, 2015, 2016 en 2017 (Actiz). - Betrokken bij verschillende (software) implementatietrajecten
2013 – 2015
Qdossier Waalwijk | Regulatory Operations Manager
- Ontwikkelen en onderhouden van work-flows, procedures
en technische oplossingen. - Interimconsultant bij o.a. Genzyme, Sigma-tau, Intercept
Pharmaceuticals.
Vaardigheden
- Exact Financials ****
- Exact Online ****
- Exact Globe. ****
- Afas Profit. ****
- Accountview ****
- E-Boekhoude. ****
- SAP ***
- Sharepoint ***
- SPSS **
- Stata **
Ambitieus | Teamplayer | Daadkrachtig | Ondernemend | Sociaal | Eigenwijs | Verbinder
Clever Business Partners
Okt 2022 – Heden | De Efteling
Financial Process Analyst a.i.. Verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe Property Management Systeem en het nieuwe kassasysteem voor retail.
De werkzaamheden omvatten o.a.:
- Selectieprocedure pakketkeuze + inventarisatie wensen/eisen Finance.
- Borgen van datastroom tussen SAP-MEWS & SAP-ASPOS.
- Reconciliatie betalingsstromen.
- Waarborgen juistheid journaalposten vanuit bronsystemen.
- Procesanalyse en optimalisatie
Okt 2022 – Feb 2023 | Snowworld
Business Process Analyst a.i. Verantwoordelijk voor het opnieuw vormgeven van het debiteurenbeheer.
De werkzaamheden omvatten o.a.:
- Inventarisatie debiteurenproces.
- Automatiseren facturatie vanuit CRM-Exact Globe.
- Opzetten proces automatisch incasso’s.
- Framework debiteurenbeheer vormgeven.
Mei 2022 – Sept 2022 | Arrange Group BV – HEYDAY FACILITY MANAGEMENT BV
Manager Finance. Verantwoordelijk voor de aansturing van het Finance team (3 FTE) en integratie van de de Arrange BV naar HEYDAY BV.
De werkzaamheden omvatten o.a.:
- Opleveren maandcijfers/rapportage
- Oplevering stukken Jaarrekening 2021.
- Aansturen en begeleiding van Finance medewerkers.
- Begeleiding integratie traject:
- Consolidatie van cijfers Arrange BV naar HEYDAY BV.
- Datamigratie van Afas naar Exact Globe
Juni 2020 – Heden | Rehoma – Stein ontwikkelt
Als Financial controller verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de (tussentijdse) cijfers. Middels diverse rapportages maak ik de resultaten inzichtelijk voor de directie. Tevens betrokken bij de implementatie van een nieuw financieel pakket (BLOXS).
De werkzaamheden omvatten o.a.
- Kwartaalafsluiting
- Managementrapportage
- Jaarrekeningdossier
- Cashflowmanagement
Jun 2021 – Jan 2023 | Hallux Holding
Financieel adviseur en sparringpartner van de Managing director.
- De werkzaamheden omvatten o.a.:
- Managementrapportage
- Contractmanagement
- Begeleiding bij aandelentransacties en Due Diligence
Jan 2021 – April 2020 | Leyhoeve
Head of Finance en direct leidinggevende aan het Finance team (3 FTE). Daarbij procesoptimalisaties doorgevoerd en verantwoordelijk voor de automatisering van (financiële) systemen.
De werkzaamheden omvatten o.a.:
- Maandafsluiting
- Managementrapportage
- Jaarrekeningdossier
- Interimcontrole
- Optimaliseren administratieve organisatie en interne controle
Feb 2018 – Dec 2020 | Bovag Vereniging
Actief in de rol van financial controller en naast de reguliere werkzaamheden als controller verantwoordelijk voor de ontwikkeling van stuurinformatie door middel van cockpits/dashboards in Afas.
De werkzaamheden
omvatten o.a.
- Maandafsluiting
- Managementrapportage
- Ontwikkeling managementdashboards Afas Insite
- Projectmanager Contractbeheer
- Optimaliseren administratieve organisatie en interne controle
- Jaarrekeningdossier
- Interimcontrole
- Begrotingscyclus
- (Project)controller Opleidings- en Ontwikkelingsfonds Motorvoertuigenbedrijf en Tweewielerbedrijf
Aug 2019 – Dec 2020 | Magneds.com
In de rol van Manager Finance ben ik eindverantwoordelijke voor de afdeling Finance (4 FTE) en rapporteer ik direct
aan directie. Daarnaast houd ik me bezig met het optimaliseren van bedrijfsprocessen en management informatie. In 2020 zijn er diverse traject doorlopen om meer inzicht te verschaffen in de productiviteit van de organisatie en het rendement op projecten d.m.v. kostprijsanalyses.
De werkzaamheden omvatten o.a.:
- Maandafsluiting
- Managementrapportage
- Adviseur directie
- Optimaliseren administratieve organisatie en interne controle
- Jaarrekeningdossier
- Begrotingscyclus
- Opzetten van buitenlandse entiteiten
- Financieringsvraagstukken
- Cashflow management
- Definiëren van KPI ten behoeve van stuurinformatie management
PT Finance (interim)
Jan 2018 – juni 2019 | Rode Kruis – District Noord en Midden Limburg
Als projectmanager verantwoordelijk voor het opzetten en aansturen van het Shared Service Center (4 FTE). Het district Noord- en Midden Limburg bestond uit 12 zelf opererende afdelingen. In 2019 heeft het Rode kruis ervoor gekozen om de financiële activiteiten van deze afdelingen samen te brengen in een Shared Service Center. Er heeft een consolidatie plaats gevonden voor 12 administraties waar (bedrijfs) processen opnieuw zijn opgezet voor een efficiënte organisatie.kader van de jaarrekeningcontrole heb ik te maken gekregen met diverse wet- en regelgeving en richtlijnen voor externe verslaggeving, zoals onder andere de RJ/Dutch GAAP, IFRS en US GAAP.
Ik ben verantwoordelijk geweest voor diverse (inter)nationale groepscontroles van opdrachtacceptatie tot rapportages en de bespreking van bevindingen en rapportages met management en directie.
AAG (interim)
Maart 2016 – April 2017 | Robert Coppes Stichting (Zorg)
Invullen van de controllers functie. Advies gevend orgaan omtrent de interne procesoptimalisatie. Daarnaast verantwoordelijk voor de zorgregistratie en administratie. Verantwoordelijk voor:
- Jaarrekeningdossier
- Begrotingscyclus
- Managementrapportage
- Ondersteunen en adviseren management
- Optimaliseren administratieve organisatie en interne controle
- Ontsluiten BI-tool
Nov. 2015 – Maart 2016 | Stichting De Zorgmensen (Zorg)
Actief als assistent controller. Uitvoeren van controlewerkzaamheden en ondersteunen bij het begrotingstraject.